måndag, januari 16, 2006



Tjena,

jag heter Edda, Jag föddes på Södertälje sjukhus häromdagen (det var fullt på SöS och jag kan inte tänka mig att födas omgiven av AIKare... ärligtalat det var faktiskt fullt i norrortsträsket också). Jag väger 2900 g och är 49 cm lång.

Edda betyder "an-modern". Vad mina föräldrar menar med det har jag ingen aning om. Antagligen vill dom bara vara märkvärdiga när dom väljer ett Isländskt namn....lite Waldorf skulle man kunna säga men jag tycker att det duger gott!

Kolla här nere så får ni se lite bilder av mig och andra viktiga människor. Om morsan och farsan orkar kanske det kommer fler bilder om någon dag eller två.

Ha De Fint

Edda

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej Edda

Vilken fin blogg! Och jag förstår verkligen det här med sjukhuset. Det har ju aldrig gått att komma ut ordentligt i Råttstan. Att namnet är lite waldorf är ju bara härligt. Vi mår väl alla bra av lite Rudolf Steiner, tovade tofflor och växtfärgade eurytmidräkter?
Hälsa så mycket till mammsen - som såg strålande pigg ut på bilderna. Och försök att fixa dropp eller nått till pappsen - som ju oss emellan verkligen ser sliten ut.
Vilken typ av bajenprodukt önskar du dig? Om det är någon typ av matchtröja, hur ska jag tänka när det gäller nummer?

Hasta luego

/Fredrik

10:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home